Ogłoszenie w sprawie organizacji pracy MGOPS w Nakle nad Notecią od dnia 22 kwietnia 2020 r. do odwołania
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, informuję, że nie zmienia się w sposób istotny dotychczas obowiązujących zasad pracy i obsługi klienta przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nakle nad Notecią.
Zgodnie z paragrafem 13 powyższego Rozporządzenia: do odwołania wykonywanie zadań przez urząd administracji publicznej lub jednostkę organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym, może podlegać ograniczeniu polegającym na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom. Natomiast do zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom zalicza się w szczególności sprawy z zakresu m.in. pomocy społecznej.
Pracownicy MGOPS w Nakle nad Notecią od dnia wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego na bieżąco realizowali wszystkie sprawy, które wpływały do jednostki nie ograniczając jednocześnie katalogu realizowanych spraw. Ograniczony został jedynie bezpośredni kontakt z klientem.
Osoby, które w tym czasie zwracały się o pomoc, czy to w formie świadczeń pieniężnych, niepieniężnych, pomoc rzeczową, a także o przyznanie świadczeń wynikających z ustaw przewidzianych do realizacji przez MGOPS zostały obsłużene. Wydano w tym czasie stosowne decyzje administracyjne i przystąpiono do ich realizacji.
Zatem Dyrektor MGOPS w Nakle nad Notecią informuje, że od 22 kwietnia 2020 r. nadal obowiązują te same zasady realizacji spraw urzędowych i obsługi klienta tj.:
? niezbędne sprawy urzędowe klienci mogą załatwić drogą elektroniczną, np.za pośrednictwem platformy e-PUAP, droga e-mailową lub za pomocą poczty tradycyjnej
? w budynku MGOPS w Nakle nad Notecią na parterze zamontowane zostały dwie skrzynki podawcze, do których można wrzucać np. wnioski o ustalenie prawa do świadczeń, podania oraz inne dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy. Przed wrzuceniem dokumentów do skrzynki podawczej, prosimy sprawdzić czy zostały wpisane dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail).
? ograniczenie bezpośredniej obsługi klienta nie jest jednoznaczne z zaprzestaniem wykonywania zadań przez MGOPS. Na bieżąco realizowane są wnioski wpływające drogą elektroniczną, za pośrednictwem poczty oraz skrzynki podawczej.
? w szczególnych przypadkach, umożliwia się bezpośredni kontakt z klientem po wcześniejszym, telefonicznym ustaleniu terminu.
Jednocześnie apelujemy o zastosowanie się do zaleceń oraz ograniczeń.
Dane kontaktowe:
Sekretariat
tel./fax 52 386 08 14
e-mail: sekretariat@mgops.naklo.pl
Dyrektor
mgr Ewa Tadrowska
tel. 52 386 08 17
z-ca Dyrektora
mgr Alina Pałubicka-Grzegorek
tel. 603 808 966
Księgowość, kadry i płace
tel. 52 386 08 09
Kasa
tel. 52 386 08 15
Pracownicy socjalni
pok. 7 - tel./fax 52 386 08 37
pok. 8 - tel./fax 52 386 08 35
pok. 12 - tel./fax 52 386 08 27
pok. 13 - tel./fax 52 386 08 16
pok. 14 - tel./fax 52 385 44 22
Świadczenia rodzinne
pok. 1 - tel./fax 52 385 27 42
Świadczenia wychowawcze (500+)
pok. 1 - tel. 52 385 54 71
kom. 508 891 074
Dodatki mieszkaniowe
pok. 2 - tel.kom. 508 891 138
Fundusz alimentacyjny
pok. 11 - tel./fax 52 386 08 19
W sprawach dotyczących przemocy w rodzinie istnieje możliwość kontaktu telefonicznego pod numerami tel: 603 808 966 oraz 661 012 011.